Pia MYrvoLD



Umetniška pot Pie MYrvoLD je odraz njene ustvarjalnosti, inovativnosti in zavezanosti k premikanju meja. Od mednarodnega prvenca leta 1992, ko je v Parizu postavila izjemno tekstilno instalacijo na prostem, je nanizala številne dosežke in priznanja v svetu umetnosti in oblikovanja. Uveljavila se je kot pionirka umetnosti novih medijev, z vizionarskim pristopom pa je pripeljala različne prebojne koncepte, npr. koncept Oblačila kot založništvo in interaktivno oblikovanje na spletnem mestu cybercouture.com. Na svoji karierni poti je urejala razstave, po vsem svetu predavala in predstavljala svoja dela, njeni umetniški projekti pa so usmerjeni v tehnologijo, človeško zaznavo in sodelovanje občinstva. Pia MYrvoLD je mednarodno priznana kot ena najvplivnejših norveških umetnic in še vedno po vsem svetu navdihuje občinstva z edinstvenimi projekti.

Zgodnja leta 1980–1990: slikarstvo, tekstil, oblikovanje, performansi, produkcija umetniških razstav
V prvih letih svoje kariere, med letoma 1980 in 1990, se je Pia MYrvoLD na Norveškem uveljavila kot ugledna umetnica. Predstavljala se je na različnih razstavah, med drugim v galerijah Oslo Kunstforening, Bergen Kunsthall, Stavanger Kunsthall in Galleri F15 v kraju Moss. Njen talent in umetniško raziskovanje sta ji tlakovala pot do prvenca na prestižni umetniški razstavi Vestlandutstillingen med letoma 1980 in 1985, leta 1982 pa je svoja dela predstavila tudi na razstavi Statens Kunstutstilling. V teh zgodnjih letih je položila temelje za prihodnje uspehe, ki odstirajo pogled v njene ustvarjalne začetke in predanost umetnosti.

Pot v mednarodni svet umetnosti leta 1990: tekstil, oblikovanje, umetnost novih medijev
Umetniška pot Pie MYrvoLD je odraz njene ustvarjalnosti, inovativnosti in zavezanosti k premikanju meja. Vse se je začelo z mednarodnim prvencem leta 1992, ko je predstavila vpadljivo 500-metrsko instalacijo tekstila na prostem v pariškem parku La Villette. S tem je dobila svoj prostor pod žarometi in v letih, ki so sledila, se ji je odprla pot do številnih dosežkov in priznanj. Med letoma 1994 in 2002 jo je ugledna krovna zveza francoske modne industrije Syndic de Createur de Modes povabila, da se na njenem uradnem koledarju predstavi z linijo oblikovalskih kreacij, kar je dodatno utrdilo umetničin vpliv v modni industriji. Leta 1996 je ustvarjalka uvedla prelomni koncept Oblačila kot založništvo in interaktivno oblikovalsko platformo cybercouture.com, ki z digitalnim tiskom združuje umetnost in modo.

Mejniki, oranje ledine in nove inovacije
Leta 2004 je Pia MYrvoLD v pariškem Centru Georges Pompidou pod naslovom Female Interfaces (Ženski vmesniki) predstavila prelomne projekte z uporabo pametnega tekstila. Ti inovativni projekti so vključevali interaktivna oblačila in oblikovanje vmesnikov, ki so izvajalcem omogočali predvajanje zvočnih in slikovnih zank s pritiskanjem na gumbe in nadzorne plošče. Umetničin vpliv je bilo čutiti tudi v letih 2011 in 2013, ko je pripravila in v vlogi kustosinje uredila dva samostojna paviljona na slavnem Beneškem bienalu. Deli FLOW – delo v gibanju in Metamorfoze virtualnega sta prikazali njen vizionarski pristop, pri čemer je bila druga razstava celo nominirana za najboljšo vzporedno razstavo po izboru italijanskih medijev s področja umetnosti. Leta 2014 se je Pia MYrvoLD predstavila v pariškem Centru Pompidou s samostojno razstavo ART AVATAR. V tej potopitveni interaktivni razstavi raziskuje presečišča med umetnostjo, tehnologijo in človeškim zaznavanjem. V različnih multimedijskih instalacijah z video projekcijami, interaktivnimi skulpturami in interaktivnimi zvočnimi pokrajinami so imeli obiskovalci možnost, da komunicirajo z umetniškim delom in ga tako soustvarjajo. Pri delu ART AVATAR je bil cilj spodbuditi razmislek o našem odnosu do tehnologije in o tem, kako tehnologija na različne načine vpliva na naše razumevanje in doživljanje sveta. Razstava je požela navdušenje kritikov zaradi inovativne uporabe tehnologije in tem, ki spodbujajo k razmišljanju, kar je še dodatno utrdilo njen položaj kot umetnice, ki odstira nova obzorja na področju umetnosti novih medijev.

Prepoznavnost umetnice kot pionirke na področju umetnosti novih medijev
Dosežki Pie MYrvoLD v svetu umetnosti niso ostali neopaženi. Kot osrednja govornica je nastopila na ugledni konferenci New York Timesa »Art for Tomorrow 2016« v Dohi v Katarju, kjer je svoja spoznanja delila z uglednimi umetniki, kot sta Jeff Koons in Marina Abramović. Poleg tega so jo šejka Al Mayassa bint Hamad bin Khalifa Al-Thani in Katarski umetnostni muzeji povabili, da razvije edinstven projekt SUN TRUMPETS (Sončne trobente), v okviru katerega je postavila s solarnimi paneli podprte kiparske instalacije, ki proizvajajo zvoke ob svitu in večerni zarji. Njen talent je bil počaščen tudi z nominacijo argentinskega umetnika Julia Le Parca za nagrado Opline Art v Franciji. Leta 2019 je na Beneškem bienalu predstavila neodvisni paviljon Časovni stroj in tako še dodatno utrdila status prebojne umetnice. Naslednje leto je ustanovila Umetniško fundacijo Pia MYrvoLD (PMAF), ki bo hranila in urejala njene pomembnejše umetniške izdelke. Leta 2022 je v Stavangerju ustanovila galerijo MYworLD Studio Norway in kulturni center The FOGN Experience. Leta 2023 je razstava Časovni stroj v okviru mednarodnih projektov Opline Prize International gostovala v Umetnostnem muzeju Shenzhen na Kitajskem. Pia MYrvoLD ima za seboj izjemno pot in kariero na področju umetniškega ustvarjanja, oblikovanja in inovacij. Mednarodni ugled je pridobila na treh različnih področjih likovne umetnosti. Je ena najvplivnejših mednarodnih umetnic Norveške ter vizionarka na področju umetnosti in oblikovanja z edinstvenimi umetniškimi in oblikovalskimi projekti, ki so dosegli občinstva po vsem svetu.










Projekt je sofinanciran s strani javnega zavoda GO! 2025 - Evropska prestolnica kulture





Vse pravice pridržane © BridA